30-års kalas

IMG_0298(Jag, Mamma, Syster)

I lördags var det äntligen dags för den stora dagen. Dagen då det var dags för mig att bli vuxen… det var i alla fall vad jag fick höra ett antal gånger under dagen/kvällen. Men inte känner jag mig mer vuxen nu än för några dagar sedan. Riktigt sådär vuxen blir jag nog aldrig, och det är jag glad för hehe.

Förutom att det var dags att bli vuxen så skulle jag äntligen få ta fram och ställa i ordning allt som jag hade haft förberett i ett par veckor innan. Det var tur att jag struntade i två av bakverken som jag hade planerat, för de hade minsann inte fått plats på bordet : D

Vid första sittningen (14-16) så var det kakkalas som gällde.

IMG_0269

(Från vänster till höger)

Vetelängder, tigerkaka (som min otroligt duktiga systerson hade bakat till mig), drömmar, deep dark chocolate cookies, pavlova, key lime pie och sist, men absolut inte minst, en choklad tårta med choklad ganach!

Recept på resten kommer inom kort!

Andra sittningen (16-18) var det lättare mat som serverades.

IMG_0292

Och här gjorde jag inte heller allt som jag hade planerat. Tiden räckte helt enkelt inte till. Och jag fick mycket hjälp i köket under dagen. Utan den hjälpen så hade ni väl fortfarande suttit och väntat hehe.

Jag bjöd på lite smått…

Crostini med brie och tomatpesto, crostini med blåbärskräm, toast skagen (typ),  sallad, minipajer med spenat, mini hamburgare med coleslaw och mina fina baguetter. Till efterrätt så blev det chokladpudding med grädde och maräng.

IMG_0278

Här står jag, übersnygg : P, och pillar ner söta små rosa maränger i burkarna med chokladpudding.

I ca en månad har jag sparat alla Oscars barnmatsburkar. Tänkte att det kunde bli fint med lite pudding i dem och det blev det minsann : D

I bakgrunden står Åsa och hjälper till med disken. En riktig pärla det!

IMG_0394Och på kvällen, tredje sittningen (19-…) , var det fest. Greasefest! Riktigt riktigt roligt hade vi! Hade jag orkat så hade jag nästan tyckt synd om grannarna. Men det orkar jag som sagt  inte hihi.

Nu ska jag se på ett avsnitt Vikings och efter det så ska jag se om jag kan få skrivit klart receptet på bla. chokladtårtan.

Det här inlägget postades i Bakverk, Desserttable, Födelsedag, Festligheter, Livet, Mat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

