Deep Dark Chocolate Cookies (Glutenfritt)

IMG_9875

Så… jag har bakat igen. Haha det gör man ju för jämnan : P Bara så sällan som jag har tid och ork att ta någon bild på det. Allt som oftast så har man någon unge hängandes i benen eller gapandes efter mat… eller kakorna man försöker fota hehe
Men men, söta är de små glinen i alla fall så jag ska väl inte klaga allt för mycket : )

Dessa kakorna har jag bakat någon gång innan. Dock alldeles för sällan. De är så så goda! Framförallt precis när man tagit ut dem ur ugnen. De bara smälter bort i munnen!
Lite marängiga på utsidan och proppad med choklad inuti. Smaskigt värre!

När jag rabblade upp ingredienserna för en vän häromdagen så kom jag på att de dessutom är glutenfria! Alltså är det ju en superbra småkaka att bjuda sina icke-tåliga bekanta ; ) Bara se till så att det inte finns spår av något i innehållsförteckningarna.

Denna gången så gjorde jag dem en storlek mindre än vad originalreceptet säger… En kaka är ungefär stor som en tesked… typ. Jag fick ut ca 60 små kakor av smeten istället för 25 som i originalet. Jag använde mig dessutom av smaksatt choklad. 70% apelsinchoklad. Vansinnigt gott! Jag älskar den kombinationen. Såklart kan man ta vilken typ av smak som helt.

Här är länken till mitt tidigare inlägg.
Deep Dark Chocolate Cookies

Det här inlägget postades i Apelsin, Bakverk, Choklad, Glutenfritt, Kakor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Deep Dark Chocolate Cookies (Glutenfritt)

  1. Ping: 30-års kalas | rebeckasKÖK

Kommentera

