Baby Shower Brunch

IMG_9423 - version 4

Ca en månad innan vår fina lilla flicka föddes så anordnades det en babyshower brunch för liten. Det var jättetrevligt och riktigt kul.

Jag gjorde lite av varje…

Morotscupcakes med färskostfrosting och hjärtströssel på (frostingen är gjord utan blåbär). De står längst in till väggen, på mitt fina jellybean kakfat som jag har fått av min andra hälft ; )

Sedan har vi lite bagels med sesamfrön.

Efter det står det amerikanska pannkakor. Jag ääälskar dessa pannkakorna, med sirap… och socker ; ) Det blir en riktig sockerbomb hehe.

Och sist men inte minst så står det en citronpaj med grädde. Den här pajen är jätteenkel att göra och väldigt god… Såklart.

Till det drack vi…

Bubbel, apelsinjuice, ananassmoothie och alkoholfritt vin.

IMG_0311

Dessa underbara rosorna fick jag av min systerson William.

När vi hade mumsat i oss tills vi inte orkade mer så tvingades alla att måla på varsin vit body. Här ser vi lilla storasysterns fina body. Alla var i olika storlekar så att hon kan använde dem i minst ett helt år. Det blir ett fint minne till henne senare i livet.

IMG_9469 - version 2

Det här inlägget postades i Bakverk, Bröd & Bullar, Citron, Cupcakes, Dessertpaj, Festligheter, Frukost, Livet, Morot, Pannkakor/Våfflor, Presenter, Pyssel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

