Cupcakes for Mothers Day

IMG_8756 kopiaJa som sagt så var det morsdag igår. Jag fick förfrågan från en av mina vänner att baka något gott till henne som hon kunde bjuda sina nära och kära på så då gjorde jag det.

Det blev vanilj cupcakes med hallon i. På toppen har vi syrenlila färskostfrosting och färska amerikanska blåbär.
Jag fick höra senare på kvällen att de hade varit väldigt uppskattade och goda. Alltid kul att höra.

Min lilla fis var med under bakandet och passade på att ha sina synpunkter på hur de skulle se ut och hur det skulle se ut när de skulle fotograferas. Dessutom så tog hon tillfället i akt att baka lite syltkakor när allting ändå var framme.

IMG_8756 kopia_Fotor_Collage

Hon bjöd på kakorna senare på kvällen och de var både goda och fina. Precis som de brukar bli. När den större fisen kom hem så fick jag en ask med hjärtformad choklad. Fina flickor jag har.

Idag ska jag nog försöka att få rensat ute i trädgården, för idag ser det minsann ut att bli lite bättre väder… änsålänge i alla fall.

IMG_8755_Fotor_Collage

Vanilla Cupcakes with Raspberrys & Blueberrys

12 cupcakes

100g smör
2 ägg
1 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
ev. bär

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och ställ åt sidan.
Sätt ut muffinsformar i en muffinplåt.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst. Vispa ner det smälta smöret och mjölken.
Blanda mjöl och bakpulver i en bunke. Sikta sedan ned det i smeten och rör om till en slät smet.
Häll smeten i formarna, ca 2/3 delar. Tryck ev. ner ett par bär i var form. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter eller tills de har blivit gyllenbruna. Kolla med en teststicka så att de är klara.

Dekorera dem med färskostfrosting eller annan önskad frosting och bär. Eller ät dem som de är.

Det här inlägget postades i Bakverk, Blåbär/Tranbär/Vinbär, Cupcakes, Hallon. Bokmärk permalänken.

Kommentera

