Marängsviss Pavlova-style

IMG_8699I söndags när jag gjorde pavlovan så gjorde jag ett par små stora maränger också. Det blev ett par klickar marängsmet över och det kändes hemskt onödigt att slänga, och maränger är ju gott så why not!

I måndags kom de till nytta. Då var jag ”ensam” hemma på kvällen och passade på att unna mig lite gott. Jag blev sugen på marängswiss. Visst är det gott! Så då blev det en variant på det.
Och efter att ha varit på stranden hela eftermiddagen så kändes det extra mysigt att krypa upp i soffan, se på en film och äta lite gott.

IMG_8703

Mmm… mums!

Marängsviss

Maränger
Bananer
Grädde
ev. jordgubbar
ev. chokladsås

Vispa grädden. Skiva frukterna. Blanda i en skål, ringla ev. lite chokladsås över och njut!

Vissa vill ha i glass också, men det vill jag absolut inte ha. Det blir inte alls lika gott. Då blir det med som en Sundae och det är inte samma sak helt enkelt.
Ingen glass i min swiss!

IMG_8705

Det här inlägget postades i Bakverk, Banan, Choklad, Jordgubb/Fläder, Livet, Maräng, Tårta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

