Homemade ”Nutella”

ImageSå… då har det tydligen gått ett tag sedan jag var här och skrev. Jag antar att jag har haft en del annat att göra. Ja det har ju varit jul och allt. Jag har såklart bakat även om jag varit frånvarande, men knappt några foton tagna.

Idag skulle jag ha träffat en vän, men eftersom snön fick för sig att återvända så ställde vi in det. Ingen av oss som kände för att trampa runt i det en halv dag… Så istället tog jag fram datorn och kollade runt lite på godsaker jag ville göra. Det slutade med att jag stod och gjorde egen ”Nutella”. Inte för att man kan kalla det för nutella, men någon chokladkräm blev det i alla fall. Det var kul att testa och det blev gott. Långt ifrån lika gott som nutella, men det funkar. Vår matberedare är inte den bästa och jag är ganska ny med att använda en så chokladkrämen blev lite chunky, men det gör inget.

Jag fick tillsätta lite mer mjölk än vad det rekommenderades i receptet. Jag antar att det var för att nötterna inte ville bli så fint malda som det var tänkt. Jag hällde i ett par droppar mjölk tills jag fick den konsistensen jag ville ha.

Receptet hittade jag här.

Kan tänka mig att det skulle vara riktigt gott att ha till glassen eller till varma bananer och självklart att ha det på mackan hehe.

Det här inlägget postades i Choklad, Frukost, nötigt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

