Födelsedagstårta

Igår var vi på kalas hos en av kusinerna. Jag fick äran att göra tårtan igen och det var lika kul som vanligt. Denna gången gjorde jag en presenttårta. När jag tog bilderna lät jag plasten vara kvar i rosetten så det är det som sticker upp och ser lite konstigt ut 😉
Sen kändes det lite bättre att ha kvar plasten under transporten eftersom det var en bra bit att frakta den.

I bakgrunden har vi presenten som var ett väldigt glittrigt armband från Guldfynd och så pysslade jag ihop en söt liten ros av ett par 20-lappar.

Chokladbottnar
Citronmousse och jordgubbsmousse
Täckt med grädde och marsipan. Rosen är av sockermassa.

Det här inlägget postades i Bakverk, Choklad, Citron, Födelsedag, Jordgubb/Fläder, Tårta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

