Kladdiga Brownies

Här är brownie’sarna som jag gjorde i söndags. Dessa är otroligt goda!
Jag har gjort dem så många gånger nu att jag kan receptet utantill. Det kommer ifrån en av mina favorit böcker.
Denna gången ville jag ha dem riktigt kladdiga så jag gjorde dem i en mindre form, 15×20, än vad som står i receptet och hade dem inne i ugnen i ca 25 minuter. Och de blev väldigt kladdiga och såå goda.

Jag tänkte att detta kunde vara mitt bidrag till månadens sötsak inne hos söta saker.

Kladdiga Brownies

4 ägg
5 dl socker
300g smält och avsvalnat smör
2 1/2 dl mjöl
2 1/2 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
2 dl grovt hackade valnötter (kan uteslutas eller ev. bytas ut till några andra nötter)

Värm ugnen till 150 grader. Smörj och bröa/mjöla en ungsfast form, 20×30 cm.
Vispa ägg och socker poröst. Rör ner det smälta smöret.
Blanda mjöl, kakao och vaniljsocker i en bunke och bandla sedan ner det i smeten. Tillsätt valnötterna.
Häll smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i 25-30 minuter. Låt svalna och skär sedan kakan i rutor.

Receptet är ifrån boken Sommarens Söta
Det här inlägget postades i Bakverk, Brownies/Rutor, Choklad, nötigt. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kladdiga Brownies

  1. Emma skriver:

    Testar receptet just nu 🙂

  2. Mums, dom här ser riktigt kladdiga och goda ut!!

  3. Linus skriver:

    funkar det med 24×33
    på formen

  4. Ping: Lätt som en plätt | Söta saker

  5. pepparpeppar skriver:

    Fick lov att ha mina inne i 45-50 minuter – men OJ vad goda dom blev! HELT perfekta!!

    http://Www.pepparpeppar.wordpress.com

Kommentera

