Deep Dark Chocolate Cookies

 

Ja nu har jag varit borta ifrån min blogg tillräckligt länge tycker jag =)

Jag har bakat en massa olika saker under tiden som jag varit frånvarande, men har inte haft tid att ta foton och så, så det är väl en anledning till att jag missat att blogga. Men den största anledningen är väl helt enkelt på grund av jobb. Jag har jobbat mycket den senaste tiden och när jag väl har varit ledig så har jag inte suttit vid datorn… Samt att min laddare till datorn har gått sönder så jag kan inte sitta vid datorn så mycket då jag delar den ”nya” sladden med någon annan.

Hur som helst. Idag har jag bakat dessa små läckerheter. Jag hittade receptet här.

Det är helt galet hur goda dessa blir. Gå direkt ut i köket och baka om du älskar choklad.

Ca 24 st

1 cup hackad mörk choklad
3 äggvitor, rumstemperatur
1½ cup florsocker
½ cup kakao
1 msk majsstärkelse
1/4 tsk salt
½ cup grovhackad choklad eller chokladknappar
½ cup florsocker

Sätt ugnen på 175 grader. Klä två plåtar med bakplåtspapper.
Smält chokladen över vattenbad och låt den svalna något. Vispa under tiden äggvitorna till ett skum. Tillsätt gradvis ½ cup siktat florsocker och vispa till en maräng.
Blanda 1 cup florsocker, kakao, maizena och salt i en skål. Sikta ner det det i marängen gradvis och vispa med elvisp.
Vänd sedan ner den smälta chokladen och chokladknapparna. Rulla små bollar av smeten och rulla dem sedan i resterande florsocker. Lägg dem på plåtarna med 2-3 cm mellanrum. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter. Låt dem svalna något på plåten innan du flyttar på dem.

Detta blir mitt bidrag till månadens sötsak inne hos <a href=”http://sotasaker.se”>sötasaker</a&gt;.

Det här inlägget postades i Choklad, Kakor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Deep Dark Chocolate Cookies

  1. Ping: Deep Dark Chocolate Cookies (Glutenfritt) | rebeckasKÖK

Kommentera

