Brownies

Nu närmar sig alla hjärtansdag med stormsteg och överallt man tittar ser man hjärtan i mängder. Rosa och rött i varje skyltfönster. Ja, ni som har hängt med mig sedan förra året vet att jag inte är så där värst jättemycket för sådana här ”speciella” dagar.
Men tänkte att jag i år skulle lägga lite mer tanke kring det… bara för att 😉

Dessa brownies gjorde jag igår och hade med mig när jag gick till tandläkaren. Hehe jag tycker att det är så roligt vilka gottegrisar dem är egentligen 😉
Vanligtvis när jag gör dessa så har jag i grovhackade valnötter, men inte nu för det finns ett par nötallergiker där.

Receptet är från boken – Sommarens Söta

ca 24 rutor

4 ägg
5 dl socker
300g smält avsvalnat smör
2½ dl vetemjöl
2½ dl kakao
1 tsk vaniljsocker
ev. valnötter

Värm ugnen till 150 grader. Klä en ungsfast form, 20×30 ca, med bakplåtspapper.
Vispa ägg och socker poröst.Rör ner det smälta smöret.
Blanda mjöl, kakao och vaniljsocker i en annan bunke och blanda sedan ner det i smeten. Tillsätt ev. valnötter.
Häll smeten i formen och grädda i 25-30 minuter. Låt svalna och skär i bitar.

Det här inlägget postades i Bakverk, Brownies/Rutor, Choklad, Festligheter, Valentine's Day. Bokmärk permalänken.

Kommentera

