Chocolate Cake

Idag har jag pysslat ihop en liten (haha) tårta. Helt i onödan egentligen. Vem ska äta den…?! Så känner ni för en bit kaka så kom gärna förbi en sväng imorgon 😉

Jag var otroligt sugen på att baka i helgen, men kunde dessvärre inte göra det. Så idag när jag hade lite tid över på morgonen passade jag på att baka. Jag antar att jag blev en aning inspirerad av en viss bloggerska, SweetApolita, då jag gjorde ett försök till en liknande frostningsteknik som hon gjort. Dessutom så gjorde jag hennes goda chokladfrosting. Fast jag hade ingen mörk choklad hemma så det fick bli med ljus istället.
Jag hade inte heller någon marshmallowfluff hemma så jag körde enbart på marshmallows. Jag har ingen aning om hur det blev eftersom jag inte har smakat av den än, men allt är ju gott för sig så varför inte tillsammans, tänker jag då!?

Bottnarna jag gjorde är de som jag alltid gör när jag ska göra chokladbottnar. Det kommer från boken Två Systrar Söta.

Om jag gör denna frostingen igen (vilket jag förmodligen gör) så ska jag testa med mörk choklad. Men denna passar säkert hur bra som helst också =) Ja, jag och Anna (som var på besök idag) kom i alla fall fram till att frostingen smakade lite som dumleklubborna.

Så, om ni inte har något speciellt för er imorgon är ni hjärtligt välkommna hem till mig på lite fika… fast ni får gärna höra av er först så jag är beredd hehe.

Det här inlägget postades i Bakverk, Choklad, Frostings, Tårta. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Chocolate Cake

  1. Simone skriver:

    gu vilken vacker tårta,och ser otrolig god ut.mums

  2. Sofie skriver:

    Alltså den ser så jäkla god ut!! Blir nog min födelsedags tårta i mars!:)

  3. diana skriver:

    Du är så grym på allt du gör! tycker d är kul att testa men har icke så mycket tålamod haha.Men skulle vilja testa göra en 2-3 vånings när dottern fyller 10 i sommar..vet inte om du har bild på det..annars lägger jag in en önskning på steg för steg på en sådan=)! och gärna recept på hur du gör tårtbottnar…finns ju så många så vet inte vilket man ska välja=)!

Kommentera

