Havreflarn

För ett par dagar sedan så gjorde jag havreflarn. De blev himla goda, trots att de blev en aning knäckigare än vad jag ville men de gick att äta ändå =)
Jag har haft en del här hemma att göra samt mycket på jobb just nu så det är därför jag har varit lite frånvarande här på bloggen, men snart så ska det nog bli ändring på det med.

Detta blir mitt bidrag till månadens sötsak inne hos Sötasaker.

Receptet kommer från boken Sju Sorters Kakor

Ca 30 st

75g smör
1 dl havregryn
1 dl mjöl
1 dl socker
2 msk grädde
2 msk sirap
1/4 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en tjockbottnad kastrull. Tillsätt de övriga ingredienserna och klicka ut smeten på smorda plåtar eller på bakplåtspapper.
Grädda kakorna i mitten av ugnen i ca 5 minuter. Låt flarnen svalna något, lossa dem från plåtarna och böj dem ev. över en käpp.

Det här inlägget postades i Kakor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Havreflarn

  1. Ping: Tidlösa klassiker | Söta saker

Kommentera

