Limemarängpaj

När jag gjorde Citronmarängpajen så passade jag på att även göra en med Lime. Tyckte det kunde vara spännande 🙂 Och det blev också väldigt gott. Fast den med citron är nog liite godare hehe. En annan paj med lime i som jag verkligen älskar är Keylime pie. Det kan jag äta i mängder! Måste nog ta och baka en sådan snart igen. Är för tusan nästan ett år sedan sist. Fy på mig 😉
Dock så får det vänta för min kyl har slutat att fungera. Snyft! Tur att den ska fixas imorgon så helgens tårtor inte blir drabbade av det 🙂
Ja hur gjorde jag nu denna goda pajen? Jo precis på samma sätt som citronpajen. Bytte bara ut mängden citron saft/skal till lime. Svårare än så var det inte. Tror att det var saft från 3 lime och skal från 2 stycken

Det här inlägget postades i Bakverk, Dessertpaj, Lime, Maräng. Bokmärk permalänken.

Kommentera

