Rosa Regnbågstårta

Ja som sagt så hade vi lite kalas här hemma igår för min stora flicka som blev hela 8 år gammal!
Jag har länge velat testa att göra en så kallad Regnbågstårta och såg detta som ett ypperligt tillfälle 🙂 givetvis så skulle den vara rosa! För att tårtan inte skulle bli skyhög så gjorde vi lite tunnare bottnar, men om jag gör en sådan här tårta igen (vad då om?!) så kommer jag ha i lite extra färg och göra dem liite tjockare så man ser det bättre.

Det blev sex stycken bottnar av en sockerkakssmet. Jag gjorde helt enkelt som så att jag vispade ihop smeten enligt detta receptet och sedan började jag med att blanda i 1 krm rosa karamellfärg. Sedan hällde jag upp lite smet i en av de sex smorda och mjölade formarna (Jag vägde smeten så det skulle vara ungefär lika mycket i var botten), och sedan så vände jag ner ytterligare 1 krm färg.
I de två sista och mörkaste bottnarna hade jag i 2 krm.

Rosa ljus såklart 😉

Rosa (ljusa) bottnar
Jordgubbar och ananas
Täckt med grädde och kokosflingor

 

Det här inlägget postades i Ananas, Bakverk, Desserttable, Födelsedag, Festligheter, Jordgubb/Fläder, Kokos, Tårta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

