Ruffle Cake

img_3391_151105712

 

Ja här är tårtan som jag gjorde i fredags. Tjejen i fråga älskar flamingos så då bestämde jag mig för att sätta en i mitten av hennes skära ruffliga tårta. Flamingon är gjord i sp.
Jag hade helt missat att jag inte hede tillräckligt med gelatinblad hemma till båda fyllningarna så jag bestämde mig för att helt enkelt bara vispa 2½ dl vispgrädde och sedan vända ner innehållet från 5 passionsfrukter i grädden. Det blev gott det med 🙂

Detta är min tredje volangtårta.

img_3388_151107078
Ljusa bottnar
Hallonmousse och passionsgrädde
Täckt med vit chokladsmörkräm

Det här inlägget postades i Bakverk, Tårta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

