Ruffle Cake

img_1434_141356803

 

Idag har varit en sån dag igen när jag inte har haft något att göra… Tråkigt med andra ord. Så för att underhålla mig själv bakade jag en liten tårta 🙂 Jag har länge varit sugen på att prova på just den här tårtan. Trodde att det skulle vara mycket svårare än vad det faktiskt var. Det jobbigaste var att få volangerna på toppen hyfsat jämna, men jag är nöjd 🙂
Jag har använt en 16 cm bakform till denna.
Det blev choklad bottnar med jordgubbsmousse & geishafluff. Täckt med smörkräm.

img_1460_141357091

Geishafluff

75g geisha choklad
1½ dl vispgrädde

Grovhacka geishan. Värm sedan det tillsammans med grädde i en kastrull på låg värme. Det får INTE koka! Låt det kallna i kylen ett par timmar, gärna över natten. Vispa sedan med elvisp.
Om du ska ha det till en större tårta så dubbla satsen 🙂

Jordgubbsmoussen fuskade jag med och använde pulver som jag hade hemma. Ibland får man fuska lite 😉

Det här inlägget postades i Bakverk, Choklad, Frostings, Jordgubb/Fläder, Tårta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

